De winter staat weer om de hoek, de herfst is al in volle gang, en dus is het weer tijd voor mijn favoriete tijd van het jaar! Nee, niet Halloween, alhoewel dat een goede tweede is; shoppen! Winkelen! Mijn wintergarderobe aanvullen! Dat doe ik natuurlijk met al mijn favoriete merken, en vandaag wil ik er één daarvan even in de spotlight zetten, zodat jullie wintergarderobe er straks nog gaver en strakker uitziet dan die van mij. Ik heb het natuurlijk over Tommy Hilfiger.
Van origine
Van Tommy Hilfiger sokken tot de catwalk, het Amerikaanse modehuis kan én doet het allemaal. Het werd in 1985 opgericht door de gelijknamige oprichter, Tommy Hilfiger, in eerste instantie onder de naam Tommy Hilfiger Corporation. In 2006 werd het verkocht aan Apax Partners, en in 2010 opnieuw; aan PVH Corp. Het merk is altijd bij zijn roots gebleven, echter, welke van de 2000 winkels je wereldwijd ook binnenloopt; die klassieke, preppy New York stijl die is ontstaan in de samenwerking tussen Tommy Hilfiger en Mohan Murjani—een textielmagnaat van Indiase komaf die, precies toen hij en Hilfiger elkaar ontmoetten, droomde van het lanceren van een nieuwe kledinglijn voor mannen. Ook is het modehuis altijd goed geweest in het ontwerpen van sportkleding. Dit komt opnieuw door de focus op eigentijdse, simpele en sleek ontwerpen.
Trouw
De kleding van Tommy Hilfiger is uiteraard veranderd sinds de jaren ’80, zoals alle dingen veranderen. En toch is het modehuis er écht in geslaagd om een bepaalde handtekening op de modescene te zetten. Een handtekening die staat voor klasse, kwaliteit en een bepaalde luxe, en tegelijkertijd een bepaalde nuchterheid. Down to earth, zoals ze in geboorteplaats New York zouden zeggen; dat zijn ze wel gebleven. De kleding van Tommy Hilfiger is altijd stijlvol en straalt een bepaalde preppy klasse uit, van de sokken tot de broeken en de designer sweaters. Of je nu van wat meer sportieve of van wat chiquere kleding houdt, dit modehuis heeft iets voor je, en altijd prijkt dat klassieke rood/blauwe logootje op de voorkant.
Kortom, ik weet wat ik in het najaar ga doen en in welke winkels ik veel te vinden ben. Sommige merken stellen je nooit teleur, en dat komt volgens mij écht omdat er wordt vastgehouden aan een bepaalde standaard; zowel in kwaliteit als in filosofie. Je kan rekenen op de kleding en op de sfeer en vibe die het gaat oproepen. Plus, het is gewoon heel mooi!